Sunday, October 3, 2010

JURNAL REFLEKSI MINGGU KE-9

Assalamua'laikum dan Salam Sejahtera.....

Pada minggu ini, dapat kita lihat kumpulan yang telah membentangkan tajuk yang saya kira amat menarik untuk dikongsi bersama di dalam subjek SMP2252. Ucapan tahniah dan syabas saya tujukan kepada kumpulan yang telah membentangkan tajuk makyong ini, kerana mereka telah melakukan pembentangan dengan amat baik dan dapat berkongsi maklumat serta pengalaman semasa melakukan Kerja Lapangan bagi tugasan ini. Mereka bukan sahaja dapat memberikan info yang menarik, malah juga dapat menarik perhatian rakan-rakan sekelas dengan adanya contoh dan pelajar dapat merasa sendiri pergerakan makyung yang begitu halus dan lebut, demo tarian makyung amat menarik perhatian saya, dan juga video-video yang menarik semasa Kerja Lapangan dilakukan. Sekali lagi tahniah dan syabas saya ucapkan kepada kumpulan makyung kerana dengan permbentangan kali ini sedikit sebanyak saya dapat pelajari atau mengetahwi tentang sejarah kewujudan makyung ditanak melayu dan penggunaan alat-alat dalam persembahan makyung seperti rebat yang perlu mengadap rebat sebelum persembahan dimulakan,tahniah.

0 comments:

Post a Comment

 

SMP2252 NAKISS Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template